Een korte zelfvoorstelling

Dit is een korte voorstelling van onze groep :

Loes Clynckemaillie:

Ik ben 19 jaar oud en ben de jongste in een gezin van 3. Ik woon samen met mijn papa in Kemmel en pendel elke dag tussen Kemmel en Kortrijk omdat ik Orthopedagogie studeer aan het Vives. Vorig jaar heb ik een jaar Kinesitherapie en Revalidatiewetenschappen geprobeerd aan de Universiteit Gent. Deze richting lag mij niet maar ik wou wel nog steeds met mensen werken waardoor Orthopedagogie de gepaste richting was voor mij.
Ik heb niet veel voorkennis over dit thema maar was wel heel erg geïnteresseerd, daarom dat ik meteen pro stemde toen dit thema tussen onze opties kwam. Het is de eerste keer dat ik met wikidot moet werken, ik had er nog nooit van gehoord voor we aan deze opdracht begonnen.

12196233_10205069557801836_2234931867571060097_n.jpg

Michiel Cromheecke:

Ik heet Michiel Cromheecke. Ik ben geboren in het heilig hart ziekenhuis te Roeselare 29 oktober 1999. Momenteel woon ik in Werken, deelgemeente van Kortemark en volg ik een opleiding Orthopedagogie aan de Vives Hogeschool in Kortrijk.

Ik ben het enige kind thuis. Alhoewel ik ook een halfbroer en een halfzus heb, maar die hebben allebei een eigen huis gekocht. Mijn broer Dries woont in Antwerpen samen met zijn vriend. Mijn zus woont ook samen met haar vriend in Kortemark en ze heeft ondertussen al 2 kinderen. Af en toe moet ik voor hen gaan oppassen, maar ik doe dit met veel plezier.

Vanaf mijn drie jaar tot mijn twaalf jaar heb ik in ’t Hogeschooltje mijn kleuter- en lager onderwijs gevold in Werken. Daarna heb ik vier jaar naar het Sint-Martinus in Koekelare geweest en ik eindigde mijn laatste twee jaar in het Sint-Jozefsinstituut te Torhout. Momenteel volg ik een professionele bachelor Orthopedagogie zoals ik eerder heb vermeld.

Toen ik 15 jaar was heb ik een animatorattest gehaald waardoor ik op het speelplein mag staan tijdens de zomer. Ik heb dit nu al twee jaar na elkaar gedaan waar ik telkens de zomer van mijn leven beleef. Ook ben ik animator geweest voor de VZW LPM Kids & Nature in Durbuy.

Ik heb nog geen voorkennis gehad over wikidot. Het thema leunt wel aan mijn interesse.

22050236_1498367196905781_6722534971910559871_n.jpg

Yurko Bourgeois:

Ik heet Yurko Bourgeois. Ik ben 18 jaar en woon in Menen. Ik ben geboren op 27 november 1999 te Roeselare. Mijn ouders zijn gescheiden en hierdoor ben ik bij mijn mama. Ik studeer Bachelor in de orthopedagogie aan Vives Kortrijk. Mijn interesse's zijn voetbal en fietsen.

In middelbare school heb ik in het 1ste sport-wetenschappen gevolgd, in het 2de ben ik moeten veranderen van school omdat we verhuisden en deed ik moderne wetenschappen. In het 3de en deels van het 4de heb ik economie gestudeerd hierna heb ik humane-wetenschappen gestudeerd. Mijn interesse's voor deze richting kwam voort vanuit een kamp. Twee zomers geleden ben ik op KVK-kamp geweest. KVK staat voor kans voor kinderen, het is een vrijwilligers kamp met kinderen die grotendeels uit een voorziening komen. Ik was begeleider van de oudste jongens, hierbij speelde we spelletjes met de jongens.

Het thema 'Gevangenen/Gedetineerden/Rehabilitatie' sprak mij aan omdat ik in het middelbaar een onderzoekscompetentie deed over jeugdcriminaliteit en dit leunt hierbij wel wat aan. Met Wikidot is dit mijn eerste aanraking.

22157971_1590898594313634_7491735974381092864_n%281%29.jpg

Bo Vanparys:

Ik ben Bo Vanparys. Ik ben geboren op 10 oktober 1999 te Oostende en ben 18 jaar.
Momenteel zit ik in mijn eerste jaar Bachelor in de Orthopedagogie bij VIVES Kortrijk.
Het meeste van mijn vrije tijd kruipt in Chiro Snaaskerke, waar ik nu ook derde jaar leiding ben. Tijdens vakanties werk ik in een buitenschoolse kinderopvang te Gistel en in de zomervakantie ga ik op kamp als moni bij Kazou Oostende.

Ik heb in het middelbaar 1 jaar Latijn gedaan, 2 jaar economie en ben dan uiteindelijk afgestudeerd aan de richting Sociale en Technische Wetenschappen aan het Sint-Godelievecollege te Gistel. De keuze naar Orthopedagogie komt voornamelijk omdat ik een sociaal mens ben en graag met mensen werk.
Het opgelegde thema is niet iets wat ik zelf zou hebben gekozen, maar ik vond het wel een redelijk interessant thema om rond te werken. Dit was mijn eerste kennismaking met Wikidot.

D'Arcy Couckuyt:

Ik ben D'Arcy Couckuyt. Ik ben geboren op 15 augustus 1999 in Izegem, ik ben nu dus 18 jaar oud.
Samen met mijn mama, papa en broer woon ik in Meulebeke.
Sinds september ben ik een studente Bachelor in de Orthopedagogie in Hogeschool Vives in Kortrijk. Mijn hobby en passie is klassiek ballet, dit doe ik ondertussen al 13 jaar.

Ik heb hiervoor 2 jaar moderne gestudeerd, 2 jaar handel en dan uiteindelijk 2 jaar Netwerken en IT. Voor mij was het geen logische keuze om te kiezen voor een sociale sector, maar hier heb ik nog geen seconde spijt van.
Door mijn opleiding Netwerken en IT had ik wel al wat voorkennis alhoewel ik nog niet van wikidot gehoord had. Dit was dus voor mij ook een eerste kennismaking.

18901720_1882503621966418_900425614_o.jpg

Lisa Declercq

Ik ben Lisa Declercq, geboren op 10 december 1999, dus net 18 geworden. Ik ben geboren in Menen maar woon in Dadizele.
We zijn thuis met z'n viertjes, ik, mijn zus en mijn ouders. Elke maandag en dinsdag komen mijn twee halfbroertjes. Mijn hobby's zijn series bekijken en uitstapjes doen.

In het secundaire heb ik 6 jaar Sociale en Technische Wetenschappen gestudeerd. Nu studeer ik Orthopedagogie aan de Hogeschool Vives te Kortrijk. Deze opleiding is dus een goede keuze voor mij. Ik had nog niet echt een idee over wat Orthopedagogie zou inhouden maar ik ben nog altijd blij van mijn keuze. Ik had nog nooit van wikidot gehoord dus was het wat moeilijk voor mij om hiermee te werken. Ik heb er nu wel veel van bijgeleerd.